Translate / Traducir

onsdag 2 september 2009

Andra september

Idag har jag pratat med en väldigt trevlig receptionist på uruguays ambassad - hon bad mig skicka projektbeskrivning och vilka frågor jag vill ha svar på så skulle diplomaterna ta sig en titt på vilken information de kan få lämna till mig!

Har åter varit i kontakt med M och R som är två av de tre huvudpersonerna i fotoreportaget. Gav dem förberedande frågor om deras föräldrar, sin barndom och starkaste minnen från denna, samt fundera över vilka platser som har varit speciella för dem och var de helst vill bli porträtterade.

Min tanke är att porträttera dem på en plats där de känner sig trygga -eller/och en plats som de känner representerar dem och ta kort på platser där en viktig händelse/vändpunkt i deras liv har ägt rum.

R berättade att han flydde med sin mor till Sverige vid fem års ålder och de bosatte sig senare i Lund, där hans mamma fortfarande bor med sin sambo - efter det har han flyttat fram och tillbaka mellan Uruguay och Sverige ett par gånger. Han är musiker och jobbar numera som producent för uruguayanska band som bl.a. La Trampa och Cuarteto de nos (en av mina favoriter bland Uruguayansk rock) och jobbade tidigare med Trakor Films i Sverige.

Nu är det dags för mig att ta bussen till jobbet för att skramla ihop pengar till projektet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar